- Bilgilerin (yürütülen işlemlerin) yazılı hale getirilmesini sağlamak
- Bulunulan il/ bölge vb. özellikler doğrultusunda gerek duyuluyorsa, İl/ İlçe Krize Müdahale Ekibini bilgilendirmek, (ekibi harekete geçirmek) destek istemek
- Gerekli durumlarda Okul Psikososyal Müdahale Hizmetleri Ekibini toplamak
- Psikososyal Müdahale Biriminin çalışmalarını kolaylaştırmak için gerekli olan tedbirleri almak
- İstismara dair bilgi sahibi olan veya istismarın varlığından şüphe duyan personel olayı derhal okul idaresi ile paylaşmalı ve durum kayıt altına alınarak kanun ile belirlenmiş adli makamlar veya kolluk kuvvetlerine haber verilmelidir.
Çocuğa yönelik ve ihmal ve istismarında Öğretmenler ve Okul Yönetimi İhmal ve İstismar durumunda nasıl bir yol izlemeli?
İlk Müdahale:
- Okul idaresine haber verme
- Krize müdahale ekibini bilgilendirme: Her okulda okul müdürü başkanlığında rehber öğretmen, 1. ve 2. kademe öğretmenlerinden oluşan bir krize müdahale ekibi bulundurur.
- İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri içindeki kriz ekipleri: Benzer bir kurul İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde bir şube başkanlığında oluşturulur.
- Bağlı bulunan ilçe/ildeki RAM ile iletişim: Okul idaresi veya rehberlik, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, RAM, İdare ve rehberlik
RAM- Ön bilgi raporu: Adı, yaşı, adresi ve çocuğun en son yaşadığı yer
Biliniyorsa;
- Çocuğun ailesinin ya da bakıcısının adı ve adresi
- Şüphelinin adı ve adresi
- İstismarın süresi
- İstismarın olduğu yer
- Kimlerin haberdar olduğu
- Olaya müdahale edilene kadar neler yapılmış
- Çocuğun yaralarının içeriği ve boyutu, önceki yaraları
- Failin kimliğini ortaya çıkarmaya yarayacak ipucu niteliğindeki bilgiler
- Gözlemleriniz ve kaygılarınız
Çocuğunuzun ihmal ya da istismara maruz kaldığını mı düşünüyorsunuz?
İhmal ya da istismara maruz kalan bir çocuğa mı tanık olduğunuz?
ÇOCUK SUSAR, SEN SUSMA!