Müdürlük Görev ve Yetkileri
Afet İşleri Müdürlüğü, 09.04.2023 tarihli ve 32158 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına dair yönetmelikte değişiklik yapılmasına dair yönetmelik çerçevesinde edilen ve Belediyemiz Meclisi’nin 02.05.2023 tarih ve 202 sayılı kararı ile kurulmuştur.
Amacı; olası bir afet durumunda Edremit’ de can ve mal kaybını en aza indirmek, afetten etkilenen vatandaşların temel ihtiyaçlarını karşılamak ve hayatın normal koşullara dönmesini sağlamak için, yürütülecek afet müdahale operasyonlarında ilgili planlama esaslarını, icra edilecek operasyonları ve yerine getirilecek görevleri tanımlamak ve belediye birimlerine yön vermektir.
Afet İşleri Müdürlüğü aşağıdaki görevleri yürütür:
- İlgili mevzuat doğrultusunda, Belediyemiz ilgili birimlerle koordinasyon yaparak Acil Yardım Planı’nı hazırlamak, hazırlanan planı, İl Afet Acil Durum Müdürlüğü‘ ne sunarak olası bir afet durumunda ortak bir plan dahilinde, eşgüdümlü hareket etmek,
- Türkiye Afet Müdahale (TAMP) planı ve İl Afet Risk Azaltma Planı içerisinde yer alması gerekli olan ilçemiz ve kurumumuz adına, sorumlulukları kapsamında iş ve görevlerin yerine getirilmesi ve hazırlanan plana katkı sağlamak üzere, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve diğer ilgili kamu/özel sektör kurum kuruluşları ve Sivil Toplum Kuruluşlarıyla gerekli çalışmaları yapmak,
- İlçemiz sınırları içerisinde afet ve acil durumlarda kullanılmak üzere acil toplanma alanları, geçici barınma alanları ve mahalle afet istasyonlarının yerlerinin belirlenerek planlamalarını yapmak,
- İlgili mevzuat kapsamında afet ve acil durumlar ile ilgili gönüllülük faaliyetlerini yürütmek,
- Afet ve acil durum hallerinde etkin bir mücadele sağlanabilmesi amacıyla kurum personeli ile Kamu Kurum ve özel kuruluş personeline eğitim vermek.